Головна » Статті » Вчителям » Тиждень хімії |
Урок під час проведення тижня хімії Тема уроку: подорож в країни речовин (8 клас) Мета уроку: узагальнити й закріпити одержанні знання про основні класи неорганічних сполук та їхні хімічні властивості, вміння класифікувати неорганічні речовини; прищеплювати інтерес до хімії; виховувати почуття само- і взаємоповаги за умов роботи в малих групах. Обладнання: пронумеровані пробірки 1, 2, 3 з речовинами : луг, кислота, дист. вода; кальцій оксид, метилоранж, фенолфталеїн, електрохімічний ряд напруг металів, штативи з пробірками. Тип уроку: узагальнення та систематизація знань. Форма уроку: урок-подорож.
Хід уроку
Учитель: ми закінчили тему: «Основні класи неорганічних сполук» і сьогодні вирушимо в подорож країнами речовин.Але спочатку перевіримо вашу готовність і для цього проведемо розминку.
Клас поділяється на команди за кількістю рядів у класі. У кожній команді призначається спостерігач, який буде фіксувати результати кожного члена команди.
Конкурс 1. Розминка Протягом хвилини кожна команда має відповісти на максимальну кількість запитань. Кожен учень по черзі відповідає на запитання.
Назвіть речовини: ( демонструються таблички: H3PO4, Al(OH)3, H2S, NO2, Fe2O3, H2O, O2, ZnO, MgCl2, H2, CuCl2, Ag2SO4, Na3PO4)
Підбиваємо підсумки конкурсу.
Конкурс 2. Учитель: зараз ми з вами приземлимся в країні «Оксиди». Для проходження митного контролю ми з вами повинні заповнити анкету.
1). Знайдіть у грі «хрестики-нулики» оксиди:
2) Чому ці речовини є оксидами? 3) До яких оксидів їх можна віденсти? Чому? 4) Назвіть ці оксиди.
Команда № 2 Знайдіть ряд, в якому тільки основні оксиди:
Команда №3 1). Знайдіть у грі «хрестики-нулики» оксиди:
2) Чому ці речовини є оксидами? 3) До яких оксидів їх можна віденсти? Чому? 4) Назвіть ці оксиди.
Учитель: команди пройшли митний контроль, результати наступні. Продовжуємо нашу подорож. Наступна країна –« Кислоти». Конкурс № 3 , команда № 1 1). Випишіть формули кислот і назвіть їх: SrO, KMnO4, H2SiO3, Cu(OH)2, Cr(OH)3, H2CO3, Ca3(PO4)2, H3PO4, Al(OH)3, H2S, NO2, Fe2O3 2). Які з наведених нижче речовин можна отримати в результаті взаємодії металу з розчином кислоти? Напишіть відповідні рівняння реакцій. H2O, O2, ZnO, MgCl2, H2, CuCl2, Ag2SO4, Na3PO4
Конкурс № 3, команда № 2 1).Назвіть групи металів, які будуть реагувати з розчином сульфатної кислоти. a) Na, Pb, Ag б) K, Ca, Fe в) Mg, Al, Zn г) Fe, Pb, Cu 2).Здійснити перетворення (Скласти рівняння) S→SO2→H2SO3
Конкурс № 3, команда № 3 1). Укажіть виграшний варіант:
2). Маючи у своєму розпорядженні цинк, купрум (II) оксид і хлоридну кислоту одержіть двома рівняннями три складних речовини і одну просту. Підбиття підсумків роботи груп. За виконання завдання команди одержує ___ балів.
Учитель: зараз на черзі подорож до країни «Основи».
Конкурс № 4( завдання для всіх команд) Використовуючи свої знання про властивості основ, знайдіть у наведенній таблиці літери, що відповідають правильним відповідям. Слово , складене з цих літер, дає вам можливість одержати додаткові два бали.
Конкурс № 5. Практичний
Команда №1. У пронумерованих пробірках № 1, 2, 3 містяться розчини лугу, кислоти й дистильована вода. Запрпонуйте метод роспізнавання речовин.
Команда № 2. З кальцій оксиду одержіть кальцій гідроксид і доведіть, що ця речовина – луг.
Команда № 3 Проведіть реакцію нейтралізації з наявних реактивів. Запишіть рівняння реакцій.
Конкурс № 6 Учитель: ми ще не всі держави відвідали , тому серед цих формул знайдіть мешканців останньої держави. Додатково 2 бали.
Команда № 1.
Команда № 2.
Команда № 3.
Учитель: ось і завершується наша подорож. Підіб’ємо підсумки....
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 373 | |
Всього коментарів: 0 | |