Головна » Статті » Вчителям » Конспекти уроків |
Пропоную розробку уроку узагальнення та систематизації знань з теми: «Початкові хімічні поняття» в 7-му класі, який рекомендую проводити по закінченні вивчення теми, яка розрахована на 20 годин, тобто в другому семестрі, в кінці лютого місяця.
Тема уроку: початкові хімічні поняття. Цілі уроку: узагальнити і систематизувати знання учнів про початкові хімічні поняття, хімічні формули, хімічні рівняння, продовжити розвивати вміння розв’язувати задачи на закон збереження маси речовини та на знаходження відносної молекулярної маси речовини; розвивати системність мислення, зацікавленість учнів у вивченні предмета, вчити учнів логічно мислити; формувати вміння раціонально використовувати час, швидко і зосереджено працювати над завданнями, з повагою відноситись до думки однокласника. Тип уроку: узагальнення і систематизація знань. Форма уроку: урок-семінар Методи: словесні, наочні, практичні Форми роботи на уроці: робота в парах, індивідуальна, метод взаємоперевірки, елементи групової роботи, метод самоаналізу, метод «Мікрофон», гра «П’ятий зайвий», хім. диктант, «Знайди відповідність», «Впізнай формулу», практикум. Обладнання й реактиви: інструкції з т/б, інструктивні картки до уроку, періодичні таблиці, картки з формулами речовин, у групи учнів-експериментаторів (5уч.)стоять реактиви: розчини CuSO4, Na2CO3, CuSO4, NaOH, фенолфталеїн, пісок, вода, хім. стакани, скляні палички, парафін в пробірці, сірники, сухе пальне, порцелянова чашка. Хід уроку.
Перевірка відсутніх, оголошення мети, цілей уроку і плану заняття. Учні сідають за парти, а бажаючи (5 учнів) сформувати групу експериментаторів, сідають за окремі столи, які стоять разом і, на них знаходяться реактиви. II. Мотивація навчальної діяльності
Вступне слово вчителя: Ми закінчили з вами тему «Початкові хім. поняття», яку вивчали 20 год, перший результат цієї теми вже був, ви писали письмову роботу, вивчивши першу частину теми. Сьогодні на уроці ми опрацюємо ті питання, які не входили до першого тематичного оцінювання. Для початку роботи перевірте, чи все належне у вас є на партах. Це інструктивні картки в двох варіантах, картки з формулами речовин (спільне на двох учнів), завдання на перетворення схеми реакції на рівняння. Ознайомтесь, які питання ми будемо розглядати на уроці. Прочитайте інструктивну картку до уроку і з’ясуйте для себе, що ви вже добре знаєте і які питання у вас викликають труднощі. Позначте в відповідних колонках плюсом , що ви знаєте і чого не знаєте на початок уроку (додаток інструктив. картки), тобто визначимо які питання ми будемо розглядати в ході уроку. Запропонуйте перелік питань. III. Систематизація й узагальнення знань, умінь і навичок. 1). Теоретичний блок 1. Метод «мікрофон». За правильні відповіді учні ортримують схвалення у вигляді кольорової картки. Картка схвалювання – 1 бал. Позначають кількість балів у себе в інструкт. картках. Дати визначення всім питанням теоретичного блоку: -Атом -Йон -Молекула -Хімічний елемент -Ar -Mr -Фізичні і хімічні явища -Закон збереження маси речовини 2. Пропонується учням задати найкраще питання з теми уроку. 3. На дошці написано завдання для гри «Знайди п’ятий зайвий» Na+ CI2 CI- Ca2+ S2- CI2 Br2 O N2 H2 Mg Fe N Na Al O H AI C P 4. Установіть відповідність між поняттями та його визначенням А. Хімічне явище 1. Нагрівання до певної температури, подрібнення, перемішування Б. Умова виникнення 2. Під час хімічної реакції атоми не перебігу реакції зникають і не утворюються з нічого В. Наслідок закону збереження 3. Перетворення одних речовин на маси речовин на інші
2). Практичний блок. 5. Хімічний диктант. Перш ніж писати диктант і практичні досліди проведемо розминку. Відгадаємо загадки на фіз. і хім. явища (газета шкільний світ, хімія №23, квітень 2005) Диктант пишуть учні 1, 2 варіантів, а учні експериментальної групи виконують досліди за інструкцією, яка є в їх інструкт. картці, попередньо повторивши правила т/б за інструкціями, які знаходяться на столах. Результати заносять в таблицю інстр. картки. Вчитель диктує явища, а учні в своїх інструктивних картках роблять в відповідній колонці умовні позначення: фізичні - ф, хімічні - х. 1. Іржавіння заліза. 2. Утворення туману. 3. Випарювання розчину солі. 4. Гниття деревини. 5. Плавлення міді. 6. Утворення інею. 7. Утворення зеленого нальоту на міді. 8. Протухання яєць. 9. Зацукровування варення. 10. Прокисання яблучного соку. 11. Відстоювання води. 12.Пригоряння їжі. Після написання відповіді звіряємо з написом на дошці і виставляємо за 12 правильних відповідей –3 бали (по 0,25 б) Звіт про виконання практичних дослідів роблять учні з експериментальної групи і демонструють результати дослідів. Правильне пояснення дослідів оцінюється 6. Учні складають і розв’язують задачу на закон збереження маси речовини, короткі умови записані в інструктивній картці. Після розв’язання перевіряють один у одного розв’язання. Перед перевіркою разом обговорюємо розв’язання обох варіантів. Правильне виконання оцінюється в два бали. 7. Гра – змагання на перетворення схеми хімічної реакції на рівняння реакції. (дивитись додаток). Кожний учень має на своїй парті картку з завданням. Умови прописані в інструктивній картці. 8. Робота в парах: Робота в парах: серед формул, написаних на картках, знайти формули, які називає вчитель і показати . Працюють картки схвалення. Дві молекули міді, один атом міді, одна молекула міді, дві молекули азоту, два атоми Нітрогену, три молекули кисню, три атоми Оксигену. IV. Рефлексія Ми закінчили урок узагальнення з теми «Початкові хімічні поняття». Тепер уважно продивіться інструктивну картку і в останніх двох колонках проставте плюсиком, що ви гарно усвідомили з усіх питань, а що ще вам залишилось не дуже зрозумілим. Як ви вважаєте покращились ваші знання з теми на сьогоднішньому уроці? V. Підсумки уроку і домашнє завдання Підрахуємо кількість балів, які ви набрали під час уроку: Хімічний диктант – 3 бали; Складання і розв’язання задачи – 2 бали; Гра-змагання – 3 бали; Впізнати формули – 1 бали на парту. Загадки – 1 бал Результати розв’язання задач буде оголошено на наступний урок. Д/з: розв’язати задачу на знаходження відносної молекулярної маси (інстр. картка № 9), доопрацювати більш досканало питання, які визивають труднощі, повт. § 7, 11-15.
Додаток 1. Варіант - 1 Тема: початкові хімічні поняття Прізвище учня______________ Клас_________ Число________
Варіант 2. Тема: початкові хімічні поняття Прізвище учня______________ Клас_________ Число________
Варіант-3 (для групи експериментаторів) Тема: початкові хімічні поняття Прізвище учня______________ Клас_________ Число________
Додаток 2 Інструкція до проведення гри-змагання В I і II –му рядку учні займають по п’ять парт. На парті у кожного завдання свого варіанту.
Література
Джерело: http://Автор Денисова А.Ф. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 1177 | |
Всього коментарів: 0 | |